שימוש חד פעמי בפטריות הזייה, הקל על דיכאון ב80% מחולי סרטן שנבדקו.

למרות הספקנות העובדה היא שבמחקר חדש שנעשה על פסילוסיבין החומר הפעיל בפטריות הזייה, 80% מהמטופלים בדיכאון עם מחלת הסרטן העידו על הקלה משמעותית מייסורים נפשיים בלתי פוסקים שהפריעו להם בשינה ובתפקוד היומי למצב נינוח ומתפקד יותר.

פסילוסיבין לא חוקי בארה"ב מאז שנות ה60 בשל התכונות לוואי המהנות שלו. עם זאת בשנים האחרונות מחקרים מבינים שלמרות המעמד הלא חוקי של החומר, פטריות הוכיחו שהן יכולות להיות מועילות למספר בעיות נפשיות ורפואיות.

במחקר שביקש לברר האם לפטריות עם פסילוסיבין עשויה להיות השפעת הקלה נפשית לחולי סרטן שמתמודדים עם דיכאון, 29 אנשים היו במעקב לאחר נטילת החומר. על פי המחקר, דיכאון קליני וחרדה נראים לעיתים קרובות בחולי סרטן. כל 29 החולים שאובחנו עם חרדה ודיכאון הקשורים לסרטן חולקו באקראי וקיבלו טיפול עם פסילוסיבין במינון יחיד (0.3 מ"ג לק"ג) או פלסבו.

psilocy

מה שהם מצאו היה מדהים למדי, מי שקיבל psilocybin הראה שיפורים מיידי. לא רק שהמטופלים קיבלו הקלה משמעותית בסימפטומים של חרדה ודיכאון, אלא גם שיפור בשלוותם ובאיכות חייהם. החוקרים גם העריכו את החולים 6.5 חודשים לאחר מכן וגילו כי החולים סבלו מהקלה במשך כל הזמן הזה.

ד"ר ג'פרי ליברמן, נשיא לשעבר של האגודה הפסיכיאטרית האמריקנית, יחד עם ד"ר דניאל שלו מהמכון הפסיכיאטרי של ניו יורק, אישרו את המחקרים האלו. לדבריהם, אם ניתן להקל על ההגבלות הרפואיות של התרופה, "יש פוטנציאל רב לתובנות מדעיות חדשות וליישומים קליניים".

כתיבת תגובה